تازه ترین آمار پایش ۲۵ ساله دانشمندان در عرصه جهانی/ ۳۰ استاد دانشگاه تبریز در جمع دانشمندان دو درصد برتر جهان

۰۱ آبان ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۳ کد : ۲۰۵۹۵ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۲۹۶۵

 
بر اساس عملکردی دوران خدمت در بازه ۲۰۲۲-۱۹۹۶؛ تعداد ۳۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز در جمع دانشمندان دو درصد برتر جهان قرار گرفتند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر جلال شیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: تعداد ۸۶۶ پژوهشگر از جمهوری اسلامی ایران در فهرست منتشر شده بر اساس عملکرد دوران خدمت علمی، در میان تعداد کل ۲۰۴۶۴۳دانشمندان بین المللی حضور دارند. بر این اساس جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای اسلامی رتبه دوم از نظر تعداد بعد از ترکیه را دارا بوده و عربستان سعودی در رتبه سوم قرار دارد.  وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس این گزارش دانشگاه تهران با ۵۸ و دانشگاه صنعتی شریف با ۴۶ دانشمند دو درصد برتر به ترتیب دارای بیشترین تعداد دانشمند دو درصد هستند، تصریح کرد: دانشگاه تبریز  با ۳۰ نفر در رتبه سوم دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارند.
وی اضافه کرد:  بر اساس عملکرد استنادی یکساله مربوط به سال ۲۰۲۲، ۵۹ پژوهشگر دانشگاه تبریز در جمع پژوهشگران پراستناد دو درصد  قرار گرفته بودند.
وی در پایان ضمن تقدیر از زحمات همکاران ارجمند دانشگاه تبریز و حمایت های هیات رییسه محترم بویژه رییس محترم دانشگاه تبریز اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر دانشگاه باشیم.

 

 


( ۲۰ )

نظر شما :