انتخاب استاد دانشگاه تبریز به‌عنوان سردبیر نشریه Advanced GIS ترکیه از سوی وزارت علوم این کشور

۱۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۷ کد : ۱۹۰۳۴ اخبار
تعداد بازدید:۲۸۶۱

 

دکتر خلیل ولیزاده کامران، استاد دانشکده‌ی برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز در راستای توسعه‌ی دیپلماسی علمی دانشگاه، از سوی وزارت علوم ترکیه به‌عنوان سردبیر نشریه  Advanced GIS ترکیه انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر خلیل ولیزاده کامران استاد دانشکده‌ی برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز و سردبیر نشریه  Advanced GIS در خصوص این نشریه اظهار کرد: نشریه‌ی Advanced GIS که توسط دانشگاه دولتی مرسین به زبان انگلیسی منتشر می‌شود، یکی از نشریات معتبر در زمینه‌ی موضوعات تخصصی سنجش از دور و سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی  در ترکیه و در سطح جهانی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این نشریه‌ در بسیاری از وب سایت‌های جهانی مانند گوگل اسکولار، رود، فاکتور، آکادمیک ممبر، اس جی آی اس و جی گیت، نمایه شده و در موضوعاتی مانند سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی، جی پی اس، سنجش از دور، تحلیل‌های مکانی و زمانی، شبیه‌سازی‌های سه بُعدی، کاربرد طراحی‌های شهری، مخاطرات محیطی، تغییرات اقلیمی، کاربردهای کاداست، موبایل جی آی اس و وب جی آی اس و... مقاله می‌پذیرد.

دکتر ولیزاده کامران در خصوص اعضای هیأت تحریریه‌ی نشریه‌ی Advanced GIS خاطرنشان کرد: اساتید گروه سنجش از دور و اطلاعات جغرافیایی دانشگاه تبریز، بیش از این نیز عضو بسیاری از مجلات و نشریاتی بودند که از طرف مؤسسه‌ی پژوهشی ترکیه منتشر می‌شد و در این مجله نیز آقایان دکتر فیض‌زاده و دکتر کریم‌زاده عضو هیأت تحریریه‌ی بوده و با ما همکاری خواهند کرد.

استاد دانشکده‌ی برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز و سردبیر نشریه  Advanced GIS با تاکید بر ضرورت توسعه‌ی دیپلماسی علمی دانشگاه تبریز، تاکید کرد: گروه سنجش از دور دانشگاه تبریز در راستای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر کسب مرجعیت علمی در منطقه حرکت کرده و در حال حاضر توانسته‌ایم مرجعیت علمی خود را در سطح منطقه اثبات کنیم و از تمامی اساتید و همکاران گرامی می‌خواهیم با مقالات ارزشمند خود در پربار شدن این نشریه به ماکمک کنند.

کلید واژه ها: دانشگاه تبریز دکتر خلیل ولیزاده کامران استاد دانشکده‌ی برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز نشریه Advanced GIS ترکیه دکتر فیض‌زاده دکتر کریم‌زاده


( ۷ )

نظر شما :